Pierwszy trening na siłowni

Pierwsze promienie słońca, wiosna. Czas na zastanowienie się nad wyglądem, ciałem. Myślimy co zrobić, żeby latem, bez wstydu pokazać się na plaży. Dobrze pomyśleć o zdrowej diecie, która pomoże pozbyć się nadprogramowych kilogramów po zimie. Czasami jednak chcemy, aby ciało nabrało ładnego wyglądu, żeby dobrze prezentowały się mięśnie i sylwetka nabrała sprężystości. Tutaj rozwiązaniem będzie wizyta i ćwiczenia na siłowni. Jeśli nigdy wcześniej nie byliśmy, zastanawiamy się, jak będzie wyglądał nasz pierwszy raz na siłowni – jak sobie poradzić? Idąc tam po raz pierwszy, warto pamiętać o kilku rzeczach. Najpierw należy pomyśleć, czego tak naprawdę oczekujemy od treningu, co jest sprawą najistotniejszą. Ważne, żeby mój pierwszy trening na siłowni, nie był zniechęcający. Dlatego trzeba dobrać właściwe ćwiczenia, odpowiednie do wagi i możliwości. Modelowanie sylwetki, wymaga innego zestawu ćwiczeń, niż zgubienie kilogramów. Niektóre osoby wolą ćwiczyć same, inne w towarzystwie, warto zastanowić się, co będzie dla nas bardziej efektywne. Należy zaopatrzyć się w odpowiedni strój, czyli sportowe obuwie oraz odzież wykonana z oddychającego materiału. To absolutne ważne każdego, kto rozpoczyna swoją przygodę z siłownią. Oprócz ćwiczeń bardzo ważnym czynnikiem pozwalającym schudnąć lub wymodelować odpowiednio sylwetkę jest dieta. Nie oszukujmy się, nawet, jeśli będziemy wylewać na siłowni siódme poty, a chwile później zajadać się pizzą i popijać ją colą, wszystkie wysiłki pójdą na marne. Nie schudniemy, ponieważ nie będziemy mieć ujemnego bilansu kalorycznego, a wszystko, co spalimy, chwilę później nadrobimy. Dlatego konieczna jest zmiana nawyków żywieniowych. Pszenne pieczywo zamienić należy na razowe, pić gorzką kawę i herbatę, a zamiast kupować słodką wodę gazowaną, wziąć tę mineralną. Tylko w ten sposób walka o szczupłą i wysportowaną sylwetkę będzie miała sens. Często słyszymy: "Nigdy nie byłem na siłowni, nie wiem jak się zachować, czy coś mi to da?" Warto jednak spróbować, może okazać się, że będzie to dla nas atrakcyjna aktywność fizyczna, chętnie wybierana. Pierwszy trening na siłowni, bywa naprawdę ogromnym wyzwaniem. Niektórzy korzystają z pomocy profesjonalisty, instruktora albo trenera osobistego. Pomoże on dobrać ćwiczenia tak, by trening był jak najbardziej efektywny. Wtedy możemy być pewni, że ćwiczenia siłowe poprzedzi 10-15-minutowa rozgrzewka. Ważne będą przede wszystkim ćwiczenia rozciągające mięśnie, ale oczywiście możemy również skorzystać, ze znajdujących się w siłowni przyrządów, takich jak bieżnia, rower, stepper czy wiosła. Jeżeli nigdy wcześniej, nie mieliśmy okazji ćwiczyć na podobnych urządzeniach, możemy wypróbować wszystkie możliwości i wybrać taką, która najbardziej będzie nam odpowiadała. Trening ma być przede wszystkim przyjemnością, dlatego warto poświęcić czas na skomponowanie zestawu ćwiczeń, które będziemy wykonywać z radością.

Po rozgrzewce przychodzi czas na trening wzmacniający, który ma przyzwyczaić organizm do większego wysiłku, wzmocnić mięśnie oraz zapobiec pojawianiu się skurczy w czasie treningu siłowego. Podstawowa zasada ćwiczeń brzmi, aby na początku skoncentrować się na największych grupach mięśniowych (klatka piersiowa, grzbiet, brzuch oraz nogi), a dopiero później aktywizować pozostałe partie mięśniowe.